Monday, February 2, 2009

Så går det mod Danmark.

Fredag den 12. december, godt midnat (altså egentlig den 13.) lettede vi fra Singapore mod Danmark. En kuffert og en taske var fyldt med julegaver og fødselsdagsgave til Pernille, og så det vintertøj vi nu havde. Jeg var overrasket over så mange tasker/kufferter vi havde med, men det fylder selvfølgelig mere end sommertøj, og så skulle vi jo også være i Danmark i laaaang tid syntes vi. Godt Ole lige havde nået at få guldkort, så måtte vi jo have ekstra baggage med uden beregning. Karen skulle nu være alene i Singapore i en måned - det var hun ikke så glad for, og der gik heller ikke mange dage inden hun sendte en mail, hvor hun skrev at hun savnede os - altså især børnene.

Vi ankom i Københavs Lufthavn tidlig lørdag morgen, fik vores lejebil for den næste måned og satte så kursen mod Struer. Børnene havde en sommerjakke på hver og Ole og mig måtte deles om en fleece trøje - holdt da lige op hvor var det koldt. Den første rasteplads vi kom til holdt vi ind på, vi skulle ind og have et rundstykke med rullepølse - det smagte rigtig godt, men også temmelig dyrt.

Det var underligt at være tilbage i Struer, og vi kørte forbi børnenes skole/børnehave og vores gamle hus inden vi landede på Ringgade til velkomst og frokost. Børnene nød gensynet med "Bølle" - han er godt nok blevet stor.

Søndag kørte vi til Vedersø for at gennemgå hvad vi havde af vinterovertøj og støvler samt skitøj. Så vi ikke gik ud og købte noget som vi havde. Børnene kunne passe det meste af deres vintertøj. Vi købte nye skibukser til Pernille og nye handsker til Alex.

Da det blev mandag skulle Ole jo arbejde hele ugen og børnene og mig hyggede os med besøg på skole og i børnehave og Inventa samt var ude hos Mormor og Morfar igen på ferie. Jeg fik også købt nogle flere julegaver. Lørdag skulle vi holde fødselsdag for Pernille i Baboon City i Herning. Børnene havde hver fået lov til at invitere en ven med. Fredag aften tjekkede vi lige deres hjemmeside og fandt ud af, at de havde lukket! Så måtte vi hurtigt finde noget andet - det blev et legeland i Viborg istedet. De havde begge to en rigtig god dag - og det havde vi voksne også. Søndag hvor det var Pernilles fødselsdag tog vi ud til Mormor og Morfar for at fejre den hvor Farmor og Farfar også kom på besøg.

Juleaften holdt vi hos Farmor og Farfar i Struer. Vi havde en god aften med en super juleand stegt ude på grillen. 1. juledag var vi stadig i Struer, så vi ikke skulle fare op og afsted, så det blev 2. juledag vi var i Vedersø til julefrokost sammen med Torsten. Og vi nåede lige et lille besøg hos Oldefar i Ringkøbing.

Vi nåede også en tur til Århus for at besøge familien Watson-Villadsen. Vi havde en lang og hyggelig dag. Børnene fik leget en masse mens vi voksne snakkede og spiste det meste af dagen. Det var svært at sige farvel så det endte med at vi kom afsted et par timer senere end forventet. Vi kom sent hjem, så det var godt at børnene skulle sove i campingvognen sammen med os - for Farmor og Farfar var gået i seng.

30. december kørte vi mod Viborg. Vi skulle nu være de næste par dage hos Lone og Morten. Børnene gik straks i gang med at lege efter vi var kommet inden for døren. Og aftensmaden bestod af "hente mad hos Bones", dejlig nemt og lækkert. Efter aftensmaden drog Lone og mig afsted, for at gøre indkøb til Nytårsaften, mens Ole og Morten blev hjemme og fik puttet børn. Vi havde en fantastisk nytårsaften uden stress og jag, fik mange retter og hjalp hinanden med at lave det hele ind i mellem vi spiste, så hele aftenen gik med at spise og drikke og hygge. Og lige pludselig var tiden gået og vi skulle videre i vores program. Vi kørte mod Struer igen den 1. januar i det nye år. Nu skulle vi hjem og pakke til skiferien!