Saturday, May 10, 2008

Dag 39: Fredag 9. maj

Vi startede dagen med en buffet morgenmad her på vores nye hotel. Det var middelmådigt, og der manglede på skift brød, frugt, mælk osv., så vi bestemte os for at vi ville købe noget CornFlakes, mælk osv. og så bare spise på værelset de næste 3 dage.

Da vi var færdige, kørte vi ud i SeaWorld. Selvom det er udenfor sæson, var der alligevel en del mennesker. Men de har dog også kapaciteten til at klare det uden der er køer osv.

Det første vi så var et rigtigt flot delfin show. Det er imponerende hvor højt delfiner kan hoppe, og hvor dygtige de er. Alle 4 syntes showet var rigtigt godt.

Derefter gik vi videre til deres hajgrotte, hvor der bla. er en tunnel under et stort bassin hvor der svømmer forskellige hajer og rokker rundt.

Vi tog frokost i parken, en flok pizza'er og pasta - og et stykke chokoladekage!

Efter frokosten tog vi en tur i helikopter over antarktis...simuleret naturligvis! Det var en flot tur, men knapt så flot som det vi havde oplevet i Universal Studios. Efter turen i "helikopter" kom vi ud til deres grotte med Beluga hvaler og isbjørne. Grotten med isbjørne var okay, men ikke så flot som den man kan se i Ålborg Zoo.

Vi stod og kiggede lidt på den store vandrutsjebane, men bestemte os for ikke at tage i noget vi blev våde af idag, da temperaturen ikke var så høj.

Så blev det tid til deres hoved attraktion: Showet med deres spækhuggere. Det er nok ligeså imponerende som showet med delfinerne. Det er utroligt hvordan trænerne interagerer med de store dyr.

Vi gik over til et andet show med oddere, søløver og en enkelt søko! Det var et show der er lavet på en "ubåd", og lavet lidt som klovnerier, og samlet set ret sjovt.

Vi så også en ny 4D film i en biograf om nogle tegneserie figurer, hvor der bla. blev regnvejr - også for publikum - med megadråber i salen. Ret overraskende, og ret sjovt selvom man blev lidt våd :-)

Inden vi gik hjem, var vi forbi en pool med rokker man kunne få lov at røre ved. Det har vi jo prøvet før, så Alex og Pernille var ikke sene til at trække ærmet op og stikke hænderne ned. På et tidspunkt var der 3 rokker der havde svømmet op på hinanden, og pludselig baskede den øverste så meget med vingerne at vi blev ret våde!

På vejen hjem kørte vi ind i San Diego for at få noget aftensmad, og vendte lige en tur i Gaslamp Quarter, som er den gamle bydel hvor der stadig er gaslamper som gadebelysning.

Vi gik ind på Rockbottom restaurant/bar og fik noget aftensmad. Det var en bar med eget bryggeri, som Ole kendte fra tidligere besøg. Vi fik noget lækkert mad, og kørte derefter hjem i seng.