Wednesday, May 14, 2008

Dag 42: Mandag 12. maj

Vi startede dagen tidligt kl. 5, og fik morgenmad, pakket bilen og kørte mod lufthavnen og Alamo for at aflevere bilen.

Det gik meget nemt, og vi var i lufthavnen i fin tid. Dog var vores flyafgang blevet fremrykket næsten 30 min. så vi skulle heller ikke komme senere. Heldigvis var der ikke så lang kø ved check-in eller security, og selvom vores store tasker vist vejede et par pund for meget, betød det ikke noget.

Vi fløj fra San Diego kl. 8.10, og landede i San Francisco 1,5 time senere for at fange det næste fly til Vancouver. Der var 1 time til at skifte fly, så det passede meget fint.

Efter vi kom på flyet fik børnene ørepropper og natbriller på, og tog så en lur på hver side af Ole. Pernille vågnede dog ca. ½ time senere, og kunne ikke sove mere, så hun rykkede over på den anden side af gangen på en ledig plads ved siden af Liselotte så de kunne spille lidt kort.

Alex sov trygt videre, og vågnede da flyet satte hjulene på landingsbanen i Vancouver godt 2 timer senere! Han kunne ikke forstå om vi virkelig ikke fik noget at drikke i flyet, men vi måtte så forklare at det havde vi også fået og hans sodavand var pakket ned i tasken nu da vi skulle til at af flyet :-)

Der var meget lang kø ved Immigrations. Man skal jo udfylde en formular for at komme ind i Canada, ligesom til USA eller Singapore.

Efter 1 times tid i kø, og et par burgere hos BurgerKing i lufthavnenm tog vi en taxi ud til Cruise Canada for at hente vores motorhome.

Vi fik en 25 fods model som bestilt, men de kunne/ville ikke opgradere os til en 30 fods, da vi skulle have en-vejs leje til Calgary, og de manglede i forvejen to 30 fods modeller.

Det gik ret nemt med det hele, da vi ikke behøvede nogen introduktion (havde vi jo fået i USA), så vi var afsted igen kort efter.

Vi kørte til det nærmeste supermarked for at handle mad- og drikkevarer, og vi vidste at vi kunne overnatte 15 km. fra Cruise Canada på en campingplads, så det valgte vi at gøre i nat.

Vi mødte et andet dansk par der var kommet med motorhome fra Calgary, og de kunne fortælle at deres motorhome havde været frostsikret (alt vand af vognen, samt ingen brug af toilet osv.) i de sidste 14 dage, da der stadig er en del nattefrost i Jasper og Banff nationalparker, og det var et krav fra CruiseCanada. Det havde vi bare intet hørt om.

Med det i baghovedet, at vi måske ikke ville kunne bruge vand eller toilet på vores vej til Calgary, blev vi jo lidt negative da vi så fik set vognen lidt ekstra efter. Dobbeltsengen er mildest talt umulig at sove i; Den knirker helt vildt, og man kan mærke hver eneste fjeder gennem den pvc pose den er syet ind i. Kanten består af en stålramme, som er gået helt gennem betrækket et par steder, så den madras er simpelthen færdig.
Gardinerne er lasede, velcro-lukningerne er flået af, og de er totalt falmede i striber. Rengøringen er meget middelmådig. Toilettet er normalt tæt så der står lidt vand i bunden for at lukke for lugt fra tanken, det er det  bare ikke i denne. Køleskabet har vi fundet ud af ikke fungerer på strøm, men kun på gas. Dørlåsen virker ikke udefra (ingen nøgle der passer). Så alt i alt noget gammelt lort der ikke er vedligeholdt eller kontrolleret.

Vi har besluttet at skrive hjem til vores rejsearrangør, for at høre om vores muligheder for at annullere kontrakten helt, og så leje en alm. bil istedet (og så bo på hotel).

Vi afventer nu at høre fra dem, men under alle omstændigheder kører vi ind til Cruise Canada imorgen og vil have en anden motorhome eller få fikset denne.